Este sitio utiliza cookies, propias y de terceros, para dar un mejor servicio. Si continuas navegando entendemos que aceptas nuestra política de cookies.

VERSIÓN COMPLETA

VERSIÓN MÓVIL

PSE-EE DONOSTIA

SUSCRIPCIÓN AL BOLETÃN

EL TIEMPO EN DONOSTIA-SAN SEBASTIÃN

BERRIAK

2020 UZT 13

LOIOLAKO ZEHARBIDEKO LANAK ASTEAZKENEAN HASIKO DIRA

Datorren asteazkenean, uztailak 15, hasiko dira Loiolako zeharbideko obrak. Horrek auzoa bitan banatzen duen egungo lubakia kentzea ekarriko du, ingurua Loiola osoan erosoagoa eta integratuagoa izango den boulevard bat bihurtuz.

Hala adierazi dute Marisol Garmedia eta Pilar Arana Hiri Proiektuetako eta Mugikortasuneko zinegotziek; izan ere, obrak trafikoan hainbat eragin izango ditu obraren faseetan zehar.

Hiri Proiektuen ordezkariak azpimarratu duenez, obra hiru fasetan banatuko da:

1. fasea: asteazkenean hasiko dira zerbitzuak, sareak eta kanalizazioak desbideratzen. Fase honetan, zeharbidea zeharkatzen duen oinezkoentzako pasabidea desmuntatuko da, eta autobus-markesinak, farolak eta beste hiri-elementu batzuk lekuz aldatuko dira. Lehen fase honen iraupena sei astekoa izango da.

2. fasea: irailaren hasieran hasiko den fase honetan, zeharbideko bide berriak eta Martutenerako espaloien aldeko urbanizazioa eraikitzen hasiko dira, baita Magdalena Jauregiberri, Hariztigaina, Zuzenene eta Roblesko gaina kaleak ere. Bigarren fase horretan, igogailu berria ezarriko da, saneamendu-sare berriaren lanak egingo dira, bide berriak eta espaloiak egingo dira, eta, betiere, atarietarako eta merkataritza-establezimenduetarako igarobideak eta sarbideak bermatuko dira. Fase honek 5,5 hilabeteko iraupena izango du, gutxi gorabehera.

3. fasea: etapa honetan hasten da zeharbide berriaren bulebarizazioa, erdialderako bideak egingo dira eta kuarteletako biribilgunearen eta Loiolako Erriberako biribilgunearen arteko kaleak berriz urbanizatuko dira. Urbanizazio berriak aurrera egingo du espaloi, egonleku eta hiri-altzari berriekin. Fase honek 7 hilabeteko iraupena izango du, gutxi gorabehera.

Marisol Garmendiak adierazi duenez, "Dena planifikatuta dagoen bezala badoa, 2021eko udazkenerako Loiolako zeharkaldi berria errealitatea izango da. Obren hilabete horiek eragozpenak izango dituzte, baina, zalantzarik gabe, merezi dute Loiolako birsorkuntza amaitzeko. "

Bestalde, Pilar Arana Mugikortasuneko zinegotziak adierazi duenez, "lanek tamaina handia izan arren, ibilgailuen zirkulazioa bermatuta egongo da beti, noranzko bakoitzean errei bat jarrita, eta gutxieneko eraginak izango ditu garraio publikoan; izan ere, Dbuseko geltokiak ingurune berean kokatuko dira lanek aurrera egin ahala, egungo kokalekuei eragiten dietenean".

Egoiliarrentzako aparkaleku-erreserba

Obrak iraun bitartean ezgaituko diren aparkalekuak osatzeko, Mugikortasun Sailak 150 aparkaleku-plaza gordeko ditu saihesbidearen taulen azpian dagoen aparkalekuan egoiliarrentzat, eta gainerako 150 plazak libre geratuko dira.

Aranak azaldu duenez, erreserbatutako plazak eskuratzeko, “inguruko bizilagunek bereizgarri pertsonalizatua jasoko dute beren etxeetan, uztailaren 15etik aurrera eremu horretan helbideratuta dagoen ibilgailu bakoitzeko matrikularekin, eta abuztuko lehen astetik aurrera hasi ahal izango dira erabiltzen. Une horretan, debekatuta egongo da eremu horretan bizi ez diren ibilgailuak aparkatzea”.

Aurreko asteetan, gainera, Mugikortasun Sailak ohiko ekintzak egingo ditu, egoiliarrak ez diren erabiltzaileei gogorarazteko erreserbarako tokiak hustu beharra dagoela adierazitako eguna baino lehen. Horrela, auzotarren eskaerari erantzuten zaio; izan ere, aldez aurretik egindako bileretan, lanek eragindako plazen araberako aparkaleku-gune bat bermatzeko eskatu zuten.

Loiolako zeharbidearen obrak 5,8 milioi euroko aurrekontua du.

PSE-EE DONOSTIA PSE-EE